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My Father Held A Gun

de Sahand Sahebdivan, Raphael Rodan et Albert Maizel

Little TTO | Succès

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Du mardi au samedi à 20h30

In English – Surtitrage Fr

[English below]

 

Pourquoi les hommes se font-ils la guerre ?

Et que peuvent — ou pas — les femmes pour les en empêcher ? Sahand Sahebdivan, né en Iran, et Raphael Rodan, élevé en Israël, se posent la question dans un face-à-face émouvant et drôle.

Partant de lettres de soldats de la Première Guerre mondiale, ils évoquent la situation de leurs pays d’origine, se remémorent les parcours et luttes de leurs parents respectifs, jouent sur l’absurdité de leur prétendue opposition, content leurs amours défuntes, questionnent le corps des femmes, argumentent sur le pacifisme et s’opposent (quoique…) sur la possibilité pour un homme d’être vraiment féministe. Pour les accompagner, un clarinettiste et un guitariste ponctuent le récit et complètent la simplicité du dispositif.

Passionnés par l’art du storytelling — ils ont cofondé la Mezrab school for storytelling — Sahand Sahebdivan et Raphael Rodan avaient déjà présenté leur précédente création, Kingdom of Fire and Clay, en Belgique en 2015. Avec My father held a gun, les deux hommes, accompagnés cette fois d’Albert Maizel à la co-écriture, poursuivent une conversation dans laquelle ils incarnent leurs propres rôles. Ceux d’un Iranien et d’un Israélien, tous deux amis et conteurs, qui préfèrent s’appuyer sur leurs similitudes plutôt que sur leurs différences.

My Father held a gun, coproduit avec le Théâtre National, a déjà galvanisé son public en 2020.

Durée : 70 min

> Du 23 au 30.04.2022, retrouvez le dernier spectacle de Raphael et Sahand Sons Of Abraham au Théâtre National de Bruxelles, Salle Jacques Huisman.

 

EN

Why do men wage war ? What can – or cannot – women do to prevent them ? Sahand Sahebdivan, born in Iran, and Raphael Rodan, raised in Israel, are asking themselves the question in a funny and moving show.

Starting with the reading of WWI soldiers true letters, they are brought back to their native countries and to their parents own destinies and struggles. Playing on their supposed opposition nonsense, they tell us their past loves stories, question women’s body, argue about pacifism and the ability for a man to be a true feminist. Throughout the show, they are accompanied by a clarinet player and a guitarist playing live music.

Both passionate by the art of storytelling, they co-founded the Mezrab school for storytelling. In 2015, they already moved the audience with their show titled Kingdom of Fire and Clay at the Théâtre de la Toison d’Or. Now they are coming back – with the writing support of Albert Maizel – with My Father held a gun in which they resume their unusual conversation. Sticking to their own personnalities, that of an Iranian and an Israeli, both friends and storytellers, they prefer to rely on their similarities rather than on their differences.

Co-produced with the National Theatre, My Father held a gun has already thrilled its audience in 2020.

Duration : 70 min

> From 04/23 to 04/30/2022, find the latest show of Raphael and Sahand Sons Of Abraham at the Théâtre National Bruxelles.

 

Mise en scène Vasile Nedelcu Avec Sahand Sahedbivani et Raphael Rodan Musique et composition musicale Guillermo Celano et Iman Spaargaren Création Lumières Alain Collet Coproduction Théâtre de la Toison d’Or, Théâtre National Photo ©Anastasis Sarakatsanos

Réalisé avec le soutien du Tax Shelter du Gouvernement Fédéral Belge – Casa Kafka Pictures Movie Tax Shelter empowered by Belfius

Réserver : 02 510 0510 ou En ligne

Adulte 25€ | Senior 21€ | Etudiant 10€

La presse en deux mots

“Poétique et instructif, drôle et sensible, My father held a gun s’écoute comme un conte et questionne comme un essai. À ne pas manquer !“ – La Libre

“Une forme très vivante de « storytelling », qui fait intervenir le public. Avec cette envie, sans cesse, de se remettre en question, de laisser la vie influer sur leur création.” – Le Soir

“Outstanding Show… This production is engaging, beautiful, painful, political, amusing, abusing, confusing, and amazing.” – FringeReview

“A stunningly simple yet immersing and thoughtful performance.” – BroadwayBaby

“It’s massively compelling.” – The Brighton Source

“The play closes with an emphatic ending that leaves you with a feeling of realisation, as though a blindfold has suddenly been removed from your eye.” – Voicemag

“Musical accompaniment from Guillermo Celano and Iman Spaargaren is evocative, and adds to the dramatic power of the show. Vasile Nedelcu’s direction is also good, and it’s no surprise the production was a gold award winner at the Amsterdam Fringe Festival.” – Fringe Guru

“When they start telling a story, the audience is listening so quietly that you could hear a pin drop.” – Theater Krant

“[…] a great show, a hopeful plea for peace.” – Het Parool

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